Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Ağustos 2011 Perşembe

YANIKLAR İÇİN




YUMURTA AKI....

Bu yöntem itfaiyecilerin eğitimi sırasında ders olarak verilmiş.

Bir yanık meydana geldiğinde, kapsadığı alan ne olursa olsun ilk yardım, etkilenen alanı sıcaklık azalıncaya ve deri tabakalarını yakmayı bırakıncaya kadar soğuk suyun altına tutmak ve sonrasında bu bölgeye yumurta akı uygulamaktan oluşmaktadır.

Bir kimsenin elinin büyük bir kısmı kaynar su ile yandığında, duyduğu büyük acıya rağmen elini soğuk su musluğunun altına tutmuş ve sonrasında 2 yumurta kırmış, aklarını ayırmış ve çırpmış ve elini içine daldırmıştır.

Eli o denli yanmış durumdadır ki yumurta akı uygulanır uygulanmaz derisi kurumuş ve yumurta akı bir film tabakası oluşturmuştur.

Daha sonra bu kişi yumurta akının doğal bir kollajen (bir tür albüminoid) olduğunu öğrenmiş ve en az bir saat boyunca eline tabaka üzerine tabaka gelecek şekilde yumurta akı uygulamıştır. Öğleden sonra hiçbir acı duymaz olmuştur. Ertesi sabah yanık bölgesinde nerdeyse belirsiz bir kırmızımsı leke kalmıştır. Elinde sürekli ve feci görünüşlü bir yara izi kalacağını düşünürken 10 gün sonra geride hiç bir yanık izi kalmamış ve hatta deri eski normal rengine yeniden kavuşmuştur!

Yanan bölge yumurta akında mevcut ve aslında vitamin dolu bir plasenta (etene) olan kollajen sayesinde tamamen yenilenmiştir.

-ALINTI-

22 yorum:

Hilal dedi ki...

harika bir paylaşım bu, çok teşekkürler

Ülkü dedi ki...

Rica ederim aklınızda bulunsunda kullanmak gerekmesin inşaallah

zeynep dedi ki...

Bir bilgi de benden olsun....Yanığın üzerine anında ıslatıp bol miktarda tuz basın bir saat tuzun içinde beklesin acı kızarıklık eser kalmayacak.Ben çok aceleci olduğumdan sürekli yakarım bir yerlerimi Ülkü'cüm mesela geçen akşam ocakta kaynayan çayı doldurdum otururken üzerime bardağı boca ettim :)) anında tuz bastım 1 saat sonra eser yoktu yada geçen akşam yemek yaparken ocaktaki kaynayan tencereyi ocağın üzerinden aldım ama kulpundan değil tencerenin kendinden tuttum ne oldu dersin beş parmak yandı ıslatıp anında tuz kasesine daldırdım elimi yarım saat sonra bile yanıktan eser yoktu..Birebir test edip onaylanmıştır bilginize..

ÖNEMLİ KISMI SU TOPLAYAN YANIKLARA DENEMEDİM SİZDE DENEMEYİNİZ..

zeynep dedi ki...

Hee birde elma kürü var ama tam bilgim yok nasıl hazırlanır.Haşlanarak hazırlanıyor sanırım ve 1,2 derece yanıklarda deride eser kalmıyor..
Elmayı da kızkardeşimin üzerine çocuklar çaydanlığı devirmişti de onda kullanmıştık ..

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Süper bilgi hayatım..Sağolsın..
hemen hemen hepimizin bilmesi gerekn birşey gercekten.

Şerife dedi ki...

aklımın kenarına yazdım ülkü sağol sen olmasan ben ne yapardım :)

Ülkü dedi ki...

Zeynepimcim daha öncede söylemiştim benimde aklımda :) dikkat etsene biraz be tencerenin kenarını sapla karıştırmak nasıl oluyo :))

Pembemesintim evet bilmemiz gerek valla görünmez kazalarda mevcut..

Zaten bilgiyi hatırlıyordum kayıtlıydıda Aylinimin kuzusundan sonra aklıma geldi aradım buldum

Şerifecim ben olmasam biri olurdu elbet benden önce ne yapıyordun dermişim :P

Şerife dedi ki...

bak şimdi ne diyeceğimi bilemedim :) senden önce böyle bilgiler ilgimi çekmiyordu

Ülkü dedi ki...

Demek benden önce ve benden sonrası var hayatında ayykkk ne değişik bir duyguymuş yarabbim :))

Şerife dedi ki...

benim için önemlisin şekerim :) şaka bir yana tanımasamda görmesemde fiziki olarak benim için süper bir arkadaşsın sanki yıllardır tanıyormuşum gibi

Ülkü dedi ki...

Duygular karşılıklı gülüm :)

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

O benim içinde süper bir arkadaş.. Allahım eksikliğini vermesin..

Nil dedi ki...

vay be hiç duymamuştım. Aklıma Aylinin kuzusu geldi :(

Adsız dedi ki...

gerçekten işe yarıyorsa çok iyi bişey bu bence benim meleğimde 1 yaşından kalan bacağında ufak bi yanık izi var gördükçe hala içim acıyor keşke o zaman bilseydik bunu :( izler için yapılcak bişey yokmuki acaba

İkiz Annesi dedi ki...

Canım değişik bir bilgiymiş ama yanık derecesine ve yanan yere göre değişir sanırım.Bu yaşadıklarımdan sonra çok daha temkinli oldum sanırım inşallah hiç bir yavrumuzun canı yanmaz ve denemek zorunda kalmaz hiç kimse..

Unknown dedi ki...

BENİMDE İLK AKLIMA İLKNUR GELDİ LAKİN ZOR SONUÇ DA BEBEK ONUN Kİ DAHA HANİ KENDİMİZDE OLSA DENRİZDE.
AMA YARALI BİR BİLGİ SAĞOL SEVGİ KELEBEĞİ:))

muko dedi ki...

teşekkürler bilgi için bende ekleme yapayım

BİZZAT DENEMİŞTİR HEMDE AĞIR YANIKLARDA HİÇ İZ BIRAKMAYAN BİR YÖNTEM

TAZE GÜNLÜK YUMURTA OLACAK SARILARI ALINIP YANANA KADAR PİŞİRİLECEK KÖMÜR GİBİ OLACAK HATTA, SONRA ONUN YAĞI SÜZÜLÜP TAVUK TÜYÜ İLE YANIK BÖLGEYE SÜRÜLECEK

Ülkü dedi ki...

Pembişim canım çok teşekkür ederim duygulandım bak şimdi :)

Nilhancım bende onu düşünerek paylaştım

Yakamozcum bilmem ki araştırmak lazım ama sanırım baya olmuş di mi

Aylincim amin, farketmez derece ilk anda bu yapılırsa süper olur gidişat değişir ki bunu bir blogda okumuştum zaten çok önemli bu arkadaşın kızının sırtından aşağıya çay dökülmüş bunlar her kontrole gittiklerinde dr ları hep söylermiş bu olayı yaşayınca arkadaşta denemiş ve sonuç süper olmuş

Birgülcüm ilknur aylinmi oluyo bilmediğim birşeymi varki :) farketmezki su bu bende busede denemiştim farkında olmayarak hemde bileği annemlerin sobaya değmişti hatta eşim suya tutalım dedi ben su toplar dedim suya tuttuk yavrumun ağlaması durdu he aklıma geldi birde mum ve zeytinyağıyl ayapılan bir krem var annem onu yapmıştı onlardada bizdede mevcuttur onuda sürdük gayet iyi oldu

Mukocum aklımızda bulunsun bak bunu hiç duymamıştım sağol

mavii dedi ki...

faydalı bir bilgi teşekkürler:)

Ülkü dedi ki...

Hoşgeldin, rica ederim :)

dikisdersi dedi ki...

Ülkü bende kahve ve zeytin yagı karıştırıyorum ,şişlik yapmıyor ve geçiyor yumurtaının akını ayırmak ve çırpmak zman alabilir o yuzden söyleyeyim dedim

Ülkü dedi ki...

Sağol canım aklımızda bulunsun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...